poniedziałek, 21 lipca 2014

Witam wszystkich na moim blogu o cudzie motoryzacji zwanym Junak 124.



Zaczniemy od opisu producenta:

Unikatowy i niezwykle agresywny design idący w parze z osiągami. Nowość sezonu 2014.
Stojąc przed nowelizacją przepisów o kierujących pojazdami, która to ma zezwolić posiadaczom prawa jazdy B legalnie jeździć na motocyklach 125 ccm pragniemy przedstawić naszą propozycję - Junaka 124.
Junak 124 to tak naprawdę ewolucja motoroweru 903 Race. Ze względu na atrakcyjny design oraz dość oryginalny charakter tego jednośladu podjęliśmy decyzję o stworzeniu wersji z jednostką 125 ccm sygnowaną jako Junak 124.
To dobra propozycja zwłaszcza dla początkujących motocyklistów. Niska masa własna - 151 kg oraz świetna trakcja zapewna pewny start jednośladowej przygody. Junak 124 jest łatwy w prowadzeniu dzięki responsywnemu układowi kierowniczemu oraz optymalnemu rozłożeniu masy.
Jednostka zapewnia 10.3 KM, a dzieki swej elastyczności oraz dobrze zestrojonym przełożeniom manualnej skrzyni dobrze sprawdzi się w warunkach miejskich. Podobnie układ hamulcowy. Motocykl wyposażony jest w dwa bardzo wydajne hamulce tarczowe.
Motocykl spełnia normy homologacyjne z zakresu wymagań prawa jazdy kat. B.
Motor kupiłem 17.07.14, czyli jestem jego szczęśliwym posiadaczem przez niecały tydzień. Mimo to motor już jest po pierwszym przeglądzie - na liczniku jest już 350 km. Wracając jeszcze na sekundę do zakupu - motor kupiłem w firmie MARO Kraków. Obsługa miła tylko na dowóz musiałem czekać kilka dni, od razu zostałem poinformowany ze do przeglądów gwarancyjnych nie muszę jeździć do nich gdyż w Bochni jest serwis a to dużo bliżej.
Wracając do motoru: jest bardzo wygodny, troszeczkę za miękkie zawieszenie jak dla mnie. Mocy ma w sam raz, można go spokojnie rozpędzić do 110 km/h.
Niestety w pierwszym poście muszę zwrócić uwagę na kilka wad:
1. Praktycznie bez powodu pękła lewa owiewka, w serwisie podejrzewają że seryjnie była za mocno przykręcona.
2. Linka sprzęgła jest dość dziwnie zawieszona, czasem zaczepiała się (dlatego jest taka pod szarpana), teraz jest podczepiona zipem.
Obydwie usterki zostały zgłoszone do Junaka, a w najbliższym czasie zobaczymy jak zostaną rozparzone.

Mimo wszystko motor oceniam jako wyjątkowo wygodny, nie brakuje mu mocy mimo stosunkowo dużej masy 150 kilo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz